Jag lämnar alltid dem, eller så lämnar alltid dem mig

 

Jag låg på sängen, du var bredvid mig
Vissa saker är lätta att ta för givet
Speciellt det man har eller människor man älskar
och det som är bra i livet
Det är lätt att man glömmer varandra, det är lätt att man drömmer om annat
Såna stunder man tvivlar och allting känns skit
är det lätt att man glömmer och stanna och tänka efter
Frågor och svar, finns det någonting kvar, alla dåliga dar
Känns det rätt vi två det vi har är
blir det någonsin bra, brinner lågan för svagt
Vi har nått en punkt där man antingen satsar allt eller bryter helt
Men jag ger inte upp det vi har, du och jag
det vi byggt ihop det betyder mer
Det vi har tillsammans det är allt jag vet
Alla gånger vi lovat oss aldrig mer
Alla packade väskor, löften, förlåt, alla bråk, alla kalla spel
Alla dörrar vi slängt igen, allting bra som för stunden känns längesen
Alla gånger vi lovat varandra att vi drar
aldrig någonsin mer kommer hem igen
Men väntar du på mig
Så väntar jag på dig
Dom kör på gatan där regnet faller ner
Du vart tänker du gå nånstans, stanna fem sekunder
för det här blir alltid fel
Snälla lyssna på mig, förlåt för allt
Kan vi spola tillbaka en timme, för jag vill inte att du ska gå din väg
Och nu står vi här som så många gånger förut
medan allting går isär framför ögonen på oss
Försök och förstå vad jag menar och inte vad jag sa
Jag vill bara ha dig i hela världen varför kan inte allting vara bra
Varför måste det sluta i tårar, skrik, bråk och panik
Bara explodera ur all kontroll
Båda mår skit, jag förstår inte
vi kan väl resonera som vanliga människor med alla andra
förutom varandra, hur svårt kan det va
Men jag går vid din sida genom eld om det krävs för att vi ska få det bra
Inget runt omkring mig känns alls lika stort som vi
Ändå frågar jag mig hur vi tog oss hit
svett blod och skit och allting känns så orättvist
Men väntar du på mig
Så väntar jag på dig
Allt dom sagt om du och jag, allt som vi är och allt vi har
allt som dom sagt om du och jag (vi förtjänar att bli lyckliga)
allt som vi är och allt som var
Allt dom har sagt om du och jag, allt som vi är och allt vi gav
allt som dom sagt om du och jag (vi förtjänar att bli lyckliga)
allt som vi är och allt som var
Allt dom sagt om du och jag, allt som vi är och allt vi har
allt som dom sagt om du och jag, vi förtjänar att bli lyckliga
Men väntar du på mig
Så väntar jag på dig

 

Jag låg på sängen, du var bredvid mig
Vissa saker är lätta att ta för givet
Speciellt det man har eller människor man älskar
och det som är bra i livet
Det är lätt att man glömmer varandra, det är lätt att man drömmer om annat
Såna stunder man tvivlar och allting känns skit
är det lätt att man glömmer och stanna och tänka efter
Frågor och svar, finns det någonting kvar, alla dåliga dar
Känns det rätt vi två det vi har är
blir det någonsin bra, brinner lågan för svagt
Vi har nått en punkt där man antingen satsar allt eller bryter helt
Men jag ger inte upp det vi har, du och jag
det vi byggt ihop det betyder mer
Det vi har tillsammans det är allt jag vet
Alla gånger vi lovat oss aldrig mer
Alla packade väskor, löften, förlåt, alla bråk, alla kalla spel
Alla dörrar vi slängt igen, allting bra som för stunden känns längesen
Alla gånger vi lovat varandra att vi drar
aldrig någonsin mer kommer hem igen
Men väntar du på mig
Så väntar jag på dig
Dom kör på gatan där regnet faller ner
Du vart tänker du gå nånstans, stanna fem sekunder
för det här blir alltid fel
Snälla lyssna på mig, förlåt för allt
Kan vi spola tillbaka en timme, för jag vill inte att du ska gå din väg
Och nu står vi här som så många gånger förut
medan allting går isär framför ögonen på oss
Försök och förstå vad jag menar och inte vad jag sa
Jag vill bara ha dig i hela världen varför kan inte allting vara bra
Varför måste det sluta i tårar, skrik, bråk och panik
Bara explodera ur all kontroll
Båda mår skit, jag förstår inte
vi kan väl resonera som vanliga människor med alla andra
förutom varandra, hur svårt kan det va
Men jag går vid din sida genom eld om det krävs för att vi ska få det bra
Inget runt omkring mig känns alls lika stort som vi
Ändå frågar jag mig hur vi tog oss hit
svett blod och skit och allting känns så orättvist
Men väntar du på mig
Så väntar jag på dig
Allt dom sagt om du och jag, allt som vi är och allt vi har
allt som dom sagt om du och jag (vi förtjänar att bli lyckliga)
allt som vi är och allt som var
Allt dom har sagt om du och jag, allt som vi är och allt vi gav
allt som dom sagt om du och jag (vi förtjänar att bli lyckliga)
allt som vi är och allt som var
Allt dom sagt om du och jag, allt som vi är och allt vi har
allt som dom sagt om du och jag, vi förtjänar att bli lyckliga
Men väntar du på mig
Så väntar jag på dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0